Friday, August 22, 2008
Badminton
Walaupun realitinya aku sebut Bad-BIN-ton – sekali dengar macam nama seorang Muslim.

It’s a sport. Loved by Malaysians – only when the national team is in the final of a tournament.

Orang putih says,

Every cloud has a silver lining
Lee Chong Wei brought home an Olympic silver medal, and soon to be conferred Datukship.

Every cloud (Lin Dan) has a silver lining (Datuk Lee Chong Wei).

To be the first loser is not that bad anyway as I heard about the RM300k and monthly pension reward plan is on the way.

Congratulations anyway. We are all proud of you, except for your golden match dismal performance which saw you thrashed by Lin Dan until you have to settle for a silver medal.

Well, he’s the world number one right? He had the home advantage, right? He is Lin Dan right? Or maybe the racket was too heavy? Or maybe because the shuttlecock was made of goose feathers? Or the umpires have bad breath?

With all that, second place, no problem lah! In fact, not bad lah!

Okay lah Lee Chong Wei, it’s my turn.

Esok aku beli racket jenama Carlton. Jaga kau, Lin Dan, pemenang pingat emas pertama Malaysia baru habis tulis blog. Esok lepas dia beli racket, hidup kau bukan mimpi indah lagi.

Oh ya, jangan lupa datang Olimpik seterusnya. Aku dengar student Malaysia ramai di sana. Lepas menang emas aku janji belanja kau orang semua roti canai di NZ, sebiji macam Zahid buat lepas menang Akademi Fantasia 2. Tapi kali ini aku up milo ais secawan, gratis. Nak lagi menangkap nanti aku order band tempatan main dua tiga track.

Mesti meriah – mana taknya, silap silap lepas aku menang pingat emas, kerajaan kasi aku pangkat Tan Sri, RM1 billion, pencen RM1 juta sebulan dan seorang gadis desa yang tidak pandai melakukan maksiat supaya boleh mengawal tingkah laku dan peribadi aku bila bergelar orang kaya baru.

Mesej ringkas buat Lin Dan, jaga kau.

John Casablancas dah setuju nak jadi tutor aku. Next Olimpik, dengan gambar-gambar ini kau boleh bawa balik Fujian.

Mimpi buruk akan melanda, kerana semua yang berada di atas akan jatuh jua, kecuali Dia Yang Maha Esa. Bersediakah anda?

Aku cakap dengan Lin Dan lah.

 
posted by Izham Ismail at 9:15 pm | Permalink |


2 Comments:


  • At 24 August, 2008 20:22, Anonymous Anonymous

    gud luck..xlama lg ada gak member aku nk kalahkan lin dan

     
  • At 04 November, 2008 17:56, Anonymous Anonymous

    ros pn minat badminton jgk...ingat shah nasyid x?shafiq,aiman,aizuddin,aris,murtada...ramai lglh k...bye2