Wednesday, August 13, 2008
NST
Aku terkejut beruk bila dapat satu message ini daripada seorang member of the floor.
“Pergh, test market orang putih nampak”

Aku reply mudah,

Apa yg kau cakap ni? Taste awek melayu pun tak tercapai tangan dan poket aku.

“Gila apa awek. Gua layan google, jumpa artikel lu kat NST”

Dengan pantas aku bergegas ke NST, Jalan Riong untuk mendapatkan naskhah original. Tapi sayang, edisi lama dah hantar recycle, jadi hanya boleh difotostat yang original.

Tapi fotostat kat library NST bukan macam kat sekolah menengah. Lapan ringgit satu page. Boleh dengar wallet aku punya menjerit. Ah, tak kisahlah. Janji boleh cerita kat orang kampung.

Click sini untuk gambar besar gajah.

Apa la aku buat sampai miss benda ini. Oh dulu aku sibuk kat kolej apa ntah nama dia. Koyak yang ini, burn lapan ringgit aku.

Thanks editor, sebab betulkan grammar aku yang haru biru tu – barulah handsome sikit bila juta-juta rakyat Tanah Melayu baca.

P.S. The New Straits Times are believed to be serving as a propaganda tool for the Malaysia government and its proxy owner, UMNO, which is a right-wing Malay political party (Source: Wikipedia). What better way to reach them, after my letters to Khairy Jamaluddin and FAM people were not replied?

 
posted by Izham Ismail at 10:37 am | Permalink |


3 Comments: